reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Karlík

Martin Karlík

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Kto si myslí, že mu slobodu druhí vybojujú, ten jej nie je hoden." Milan Rastislav Štefánik Zoznam autorových rubrík:  PoéziaFotografieLa dolce VitaRozprávky a príbehySúkromnéNezaradené

reklama

Fotografie

Jesenná Veľká Homoľa

Martin Karlík

Jesenná Veľká Homoľa

Po dlhom čase som sa konečne donútil napísať nejaký článok na svoj blog. Ako inak, z archívu mojich fotopotuliek, konkrétne z oblasti Malých Karpát. Niekedy som smutný, že okolie Bratislavy neponúka vo svojej blízkosti divú prírodu, vysoké kopce a ďaleké výhľady, ale kto hľadá, nájde. Malé Karpaty sú nevysoké, avšak tajuplné pohorie, ktoré ukrýva veľa pekných kútov.

  • 18. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 817x
  • 0
Vysoká (754 m.n.m)

Martin Karlík

Vysoká (754 m.n.m)

Kopec Vysoká v Malých Karpatoch je mojím obľúbeným turistickým a fotografickým cieľom. Tento vrch je po viacerých stránkach výnimočným: s pomedzi dlhých, tajuplných hrebeňov Malých Karpát vyniká svojou výškou a pyramídovým tvarom, ktorý ho robí fotogenickým vyhliadkovým vrchom. Vysoká je dobre prístúpná najmä zo strany Záhoria a obce Kuchyňa, z ktorej zdatnejší turisti zdolajú jej vrchol asi za jeden a pol hodiny. A hlavne: nielen mestá, ale aj príroda má svoje genius loci - Vysoká má neopakovateľné čaro, stačí ju párkrát navštíviť.

  • 7. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 456x
  • 11
Spomienka na Rysy

Martin Karlík

Spomienka na Rysy

Vysoké Tatry sú pohorie, ktoré mám naozaj rád. Trochu komerčné, niekedy prepchaté turistami, avšak stále ukrývajúce svoje čaro. Keď sa mi raz na jeseň (až sa hanbím napísať, ktorého roku) naskytla príležitosť vycestovať do Tatier, neváhal som. S kamarátom Peťom, dlhoročným spolupútnikom po cestách necestách sme si pobalili všetko potrebné a štvrtok poobede sme sa ocitli na Štrbskom plese.

  • 30. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 348x
  • 5
Z Malej do Veľkej Studenej doliny

Martin Karlík

Z Malej do Veľkej Studenej doliny

Čas letí jak vtáci nedozerní, píše sa v jednej básni od Laca Novomeského. Ja s ním ticho súhlasím a spomínam na čas leta, keď som bol s rodičmi na dovolenke vo Vysokých Tatrách. Dostal som vtedy jeden tip na peknú túru a tak som sa vydal na cestu. Ako sa hovorí, dobrá rada nad zlato - túra z Malej do Veľkej Studenej doliny cez Priečne sedlo bola možno najkrajšia, na akej som kedy bol. Pozývam vás na krátku rekapituláciu tejto trasy, ktorú som absolvoval s mojím foťákom Karolom :-)

  • 7. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 384x
  • 12
Nešťastie nechodí po horách. Ja áno!

Martin Karlík

Nešťastie nechodí po horách. Ja áno!

Koncom augusta chodieva naša rodina na tradičnú dovolenku do Vysokých Tatier. Niekto si pod slovom dovolenka predstaví poriadny oddych, ale ja by som nevedel obsedieť na jednom mieste. Viac si oddýchnem na riadnej túre v horách, aj keď potom idem z dovolenky viac unavený, ako som na ňu išiel. Avšak zážitky potom stoja za to!

  • 26. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 553x
  • 18
reklama
Huby rastú!

Martin Karlík

Huby rastú!

Zbieranie húb môže byť pre niekoho úžasným relaxom. Ten, kto to pozná, vie, aký to je pocit ísť po lese, uvidieť nejakú hubu, s radosťou k nej vykročiť, odtrhnúť ju, očistiť a vložiť do košíka. Celý tento proces spôsobí rapídne vyplavovanie endorfínov, že ďalšie a ďalšie huby človek hľadá s takou telesnou žiadzou, ktorá až hraničí so závislosťou.

  • 8. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 769x
  • 27
Zopár fotiek z korunovačných slávností

Martin Karlík

Zopár fotiek z korunovačných slávností

Tento víkend sa v Bratislave uskutočnil ďalší ročník korunovačných slávností. Prvý krát sa ceremoniál korunovania neodohrával v Dóme sv. Martina, ale na hlavnom námestí, kde ho mohlo vidieť viac ľudí. Okrem korunovania Zuzany Fialovej za kráľovnú Rakúska a Uhorska sa odohrávalo aj veľa iných atrakcií, rytiersky turnaj, stánky dobových remesiel, opekanie vola, či ľudová veselica pritiahli do mesta húfy ľudí. Ja som sa bol pozrieť až v nedeľu, takže korunovačný obrad som prepásol, zato môžem ponúknuť pár fotiek z nedeľe.

  • 4. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 227x
  • 6
Štrkovecké jazero - fotografie II

Martin Karlík

Štrkovecké jazero - fotografie II

Na konci tohoto článku som prisľúbil, že hodím na blog aj pokračovanie fotografií zo Štrkoveckého jazera. Napísal som tam: ďalšie foto nabudúce. Nabudúce sa pretiahlo na pár mesiacov, takže môžete uvidieť malé kačičky zo slnečného mája. Ešte neviem, ako ukončím tento článok, možno tam napíšem to isté a v januári sa môžte tešiť na pekné fotky...

  • 8. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 604x
  • 18
Vodopády Studeného potoka

Martin Karlík

Vodopády Studeného potoka

Pred rokom v auguste som bol s rodičmi a so sestrou na dovolenke v Tatranskej Lomnici. Keď som mal voľnú chvíľku, vybehol som sa pozrieť na Vodopády Studeného potoka, ktoré ľudia skôr poznajú pod menom Studenovodské vodopády, čo však údajne nie je správny názov. Mne je to úplne jedno, obidva sú pekné :-) Chcel by som sa s vami podeliť o pár fotografií, ktoré som vtedy urobil.

  • 14. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 245x
  • 4
Štrkovecké jazero - fotografie I

Martin Karlík

Štrkovecké jazero - fotografie I

Bývam v Bratislave v mestskej časti Ružinov. Je to relatívne pokojná a pekná časť mesta, kde sa vždy dá niekam vyraziť. Pre tých, čo radi športujú, sú tu areály Inter a Slovan, kto rád nakupuje, určite neobíde Polus City Center a veľmi vyhľadávaným miestom je aj Štrkovecké jazero.

  • 24. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 548x
  • 13
reklama
SkryťZatvoriť reklamu